تاکسی کوروش

logo-04

09122300390

آشنایی با فرودگاه امام خمینی

در ابتدای آشنایی با فرودگاه امام خمینی، باید عنوان کنیم که دریچه اصلی ایران برای انجام پروازهای بین المللی، فرودگاه امام خمینی می باشد. به عبارت دیگر، هرگونه پرواز خارجی و با هدف سفر به سایر کشورها، باید از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی صورت گیرد. پس می توان این فرودگاه را به کانون مهم سفرهای خارجی ایران تشبیه نمود. فرودگاه امام خمینی به منظور انجام پروازهای هوایی بسیار مهم، نیازمند مساحت 14 هکتاری جهت انجام تمامی خدمات مسافران می باشد. بر اساس آمارهای ارائه شده در ماه آگوست سال 2014، فرودگاه امام خمینی، به صورت هفتگی، 700 پرواز خارجی را میزبانی خواهد کرد. برای آشنایی کامل با فرودگاه امام خمینی تا پایان این مطلب در کنار ما باشید.

 
آشنایی با فرودگاه امام خمینی

آشنایی با فرودگاه امام خمینی و موقعیت مکانی آن

به منظور آشنایی با فرودگاه امام خمینی و موقعیت مکانی آن باید عنوان کنیم که این فرودگاه در جهت جنوب غربی شهر تهران بنا شده است. طراحی موقعیت مکانی این فرودگاه به گونه ای بوده که بتواند امکانات رفاهی تمامی مسافران را فراهم نماید. این فرودگاه در فاصله 30 کیلومتری خارج از شهر تهران قرار داشته و می تواند برای تمامی سفرهای خارجی (به جز سفر حج) مورد استفاده قرار گیرد. فضایی که این فرودگاه در اختیار دارد، برابر با 14 هکتار بوده و بعد از بهره برداری از فاز اول، فاز دوم نیز در حال ساخت و ساز می باشد.

موقعیت مکانی فرودگاه امام خمینی

آشنایی با فرودگاه امام خمینی و تاریخچه ساخت آن

به منظور آشنایی با فرودگاه امام خمینی و تاریخچه ساخت آن باید سفری به پیش از انقلاب اسلامی ایران داشته باشیم. اولین بار، در سال 1346 و با هدف سفر به سایر کشورهای خارجی، ایده طراحی یک فرودگاه بین المللی در ایران ارائه شد. بعد از گذشت 5 سال (در سال 1351)، طرح ساخت فرودگاه بین المللی آریامهر به تصویب رسید. پس از انجام کارهای اجرایی آن (بعد از گذشت 5 سال)، شرکت های ایرانی و آمریکایی فرایند ساخت و ساز این فرودگاه را آغاز کردند. نکته جالب اینجاست که ساخت این مجموعه تا زمان انقلاب اسلامی ادامه داشته و در زمان انقلاب و تا سال 1374 متوقف شد. در سال 1374 ایده ساخت و ادامه راه اندازی این فرودگاه توسط چند شرکت ایرانی و با همکاری یک شرکت فرانسوی از سر گرفته شد و در سال 1383 با نام فرودگاه بین المللی امام خمینی افتتاح شد.

آشنایی با فرودگاه امام خمینی و پایانه های آن

برای آشنایی با فرودگاه امام خمینی و پایانه های آن باید به بررسی سه پایانه بپردازیم. البته نکته جالب توجه اینجاست که از بین سه پایانه موجود، صرفا یک پایانه فعال می باشد. پایانه شماره یک، در حال حاضر قادر به جا به جایی و رسیدگی به 6 میلیون مسافر می باشد. این در حالی است که پایانه شماره دو (پایانه سلام)، با هدف انجام تمام پرواز های خارجی و با ظرفیت، 5 میلیون مسافر در حال راه اندازی می باشد. البته پایانه شماره سه، در حال بررسی و در مرحله مطالعاتی قرار داشته و پیش بینی می شود که با راه اندازی و ساخت پایانه شماره سه، حجم مسافران پشتیبانی شده توسط فرودگاه امام خمینی به 20 میلیون نفر خواهد رسید.

 

 

آشنایی با فرودگاه امام خمینی و بخش های مختلف آن

آشنایی با فرودگاه امام خمینی و بخش های مختلف آن، برای افرادی که با این فرودگاه آشنایی ندارند، بسیار حائز اهمیت می باشد. در ادامه به معرفی بخش های مختلف فرودگاه بین المللی امام خمینی خواهیم پرداخت.


 
بخش های مختلف فرودگاه امام خمینی

سالن تشریفاتی

همانطور که از نام سالن تشریفاتی مشخص می باشد، این سالن به منظور ایجاد رفاه مسافرانی که در انتظار پرواز هستند، بنا شده است. این سالن تشریفاتی در سه طبقه و دارای فروشگاه های لوکس و اینترنت رایگان می باشد.

بخش گمرک و گذرنامه

در بخش گذرنامه، پایگاه ویزای وزارت امور خارجه قرار داشته و می توان از این قسمت ویزای مورد نظر را اتخاذ نمود. در صورتی هم که مسافران حیوانات خانگی از قبیل پرندگان، ارز و یا کالای خاصی به همراه داشته باشند، می توانند به قسمت گمرک فرودگاه مراجعه نمایند.

بخش پستی فرودگاه

در صورتی که مسافران به دنبال ارسال مهموله یا کالای خاصی به خارج یا داخل کشور باشند، باید به بخش پستی فرودگاه مراجعه نمایند. مهموله های پستی ابتدا در این قسمت تحویل گرفته شده و سپس به بخش مرکز مبادلات ارسال می شوند. مرکز مبادلات سرانجام با توجه به مقصد مورد نظر، محموله پستی را ارسال خواهد کرد.

نتیجه گیری از آشنایی با فرودگاه امام خمینی

در این مطلب، سعی کردیم تا شما زمینه آشنایی با فرودگاه امام خمینی، موقعیت مکانی آن، تاریخچه ساخت و ساز آن، پایانه های این فرودگاه و بخش های مختلف آن را برای مخاطبان فراهم نماییم. این فرودگاه که با هدف انجام مسافرت های خارجی و همچنین نوعی جایگزین برای فرودگاه مهرآباد در نظر گرفته شده، یکی از بزرگ ترین و مهم ترین فرودگاه های کشور به شمار می آید که در صورت تمایل برای سفر به خارج از کشور، بهتر است با این فرودگاه آشنا شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *