تاکسی کوروش

logo-04

09122300390

آشنایی با فرودگاه مهرآباد

اگر به دنبال آشنایی با فرودگاه مهرآباد هستید، خواندن این مطلب به شما توصیه می شود. امروزه و با پیشرفته شدن وسایل حمل و نقل، انسان قادر است در یک چشم به هم زدن، از یک نقطه به میلیون ها کیلومتر آن طرف تر سفر کند. به دلیل اینکه طی کردن چنین مسافت هایی، زمان بر می باشد، پیشنهاد می شود تا برای صرفه جویی در وقت و سریع تر رسیدن به مقصد، از خطوط هواپیمایی استفاده شود.

همان طور که می دانیم، برای دسترسی به هواپیما و مسافرت های هوایی، باید به فرودگاه ها مراجعه کرد. یکی از راه های مراجعه به فرودگاه ها رزرو تاکسی فرودگاه است. یکی از فرودگاه های مشهور کشور ایران، فرودگاه مهرآباد می باشد. فرودگاه مهرآباد یکی از فرودگاه های داخلی کشور بوده که تمامی پروازهای داخلی کشور را پشتیبانی می کند. در این مقاله سعی داریم تا شما را با فرودگاه مهرآباد آشنا کنیم، پس تا پایان این مطلب در کنار ما باشید.

آشنایی با فرودگاه مهرآباد

آشنایی با فرودگاه مهرآباد و موقعیت مکانی آن

به منظور آشنایی با فرودگاه مهرآباد و موقعیت مکانی آن، باید عنوان کرد که محل تاسیس این فرودگاه در زمان قدیم، روستایی با همین نام (مهرآباد) بوده است. البته در گذشته نام این روستا، حسین آباد بوده؛ اما پس از مدتی سلسله قاجار این نام را به مهرآباد تغییر داده اند. موقعیت مکانی فعلی این فرودگاه در جهت شمالی با بزرگراه فتح (65 متری) و در قسمت غرب به بزرگراه آیت الله سعیدی ختم می شود. از قسمت جنوبی هم، این فرودگاه با جاده تهران – کرج مجاورت دارد. همان طور که گفته شد، موقعیت مکانی این فرودگاه با توجه به خدماتی که ارائه می دهد، بسیار مناسب می باشد. 

موقعیت مکانی فرودگاه مهرآباد تهران

تاریخچه تاسیس فرودگاه مهرآباد

همانطور که گفته شد، آشنایی با فرودگاه مهرآباد و تاریخچه تاسیس آن، به سال 1296 برمی گردد. در آن زمان، اولین پرواز هواپیمایی از این فرودگاه انجام شد و مردم موفق شدند تا هواپیما را بر بالای شهر تهران مشاهده نمایند. اگر بخواهیم این رخداد تاریخی را با یک واقعه همزمان بدانیم، آن اتفاق، اواخر جنگ جهانی دوم بود. در آن زمان هنوز کشور ایران به طور کامل به استقلال دست نیافته بود، بنابراین هم هواپیما و هم خلبان آن روسی تبار بودند. به عنوانی دیگر، قطعات هواپیما به صورت جداگانه از روسیه به تهران منتقل شده و در تهران، سرهم بندی شده بودند. در آن سال ها هنوز ساخت و ساز در کشور ایران به صورت برج های بلند و چند طبقه رایج نبود، به همین منظور این هواپیما در ارتفاعات کم و پایین پرواز خود را انجام می داد. 

سالیان دراز (22 سال بعد) طول کشید تا کشور ایران در زمینه هواپیمایی و تربیت و آموزش خلبان های متخصص گام بردارد. در این زمان بود که ایران در خصوص تاسیس مدرسه خلبانی اقدام نموده و چندین دستگاه هواپیما را از کشور های خارجی وارد کرد. وجود دستگاه های هواپیمایی و همچنین خلبان های متخصص، زمینه را برای تاسیس فرودگاه مهرآباد در سال 1317 ایجاد نمود. پس از تاسیس این فرودگاه، به منظور جلوگیری از توقف فعالیت آن، تعدادی خلبان آمریکایی در سال 1325 به ایران آمده و اولین پرواز از فرودگاه مهرآباد در سال 1328 را انجام دادند. نکته جالب اینجاست که هیچکدام از کشورهای موجود در خاورمیانه، چنین فرودگاه مجهز و بزرگی را تا آن زمان در اختیار نداشتند. در آن زمان، تنها فرودگاه بزرگ تهران، فرودگاه مهرآباد بود، به همین منظور، می بایست رشد بیشتری در این صنعت صورت گیرد. به همین دلیل ایران به عضویت سازمان ایکائو ر آمد. 

 
 
ترمینال های فرودگاه مهرآباد تهران

آشنایی با ترمینال های فرودگاه مهرآباد

 اگر به دنبال آشنایی با فرودگاه مهرآباد باشید، بهتر است ابتدا نسبت به انواع ترمینال های این فرودگاه و همچنین خدماتی که ارائه می دهند، آگاهی پیدا کنید. انواع ترمینال های فرودگاه مهرآباد عبارت اند از:

ترمینال شماره یک

ترمینال شماره یک، علاوه برداشتن تعاونی شرکت های زاگرس و کیش ایر، دارای قسمت های مختلفی از جمله، رستوران، کافی شاپ، نمازخانه، کتابخانه و سالن های انتظار می باشد. نکته جالب توجه تاریخچه فرهنگی این ترمینال بوده که آن را به یک اثر ملی تبدیل کرده است.

ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد

ترمینال شماره دو

در ترمینال شماره دو هم در کنار خدمات جانبی نظیر رستوران، کافی شاپ، نمازخانه و غیره، تعاونی شرکت های هواپیمایی ایران ایر، معراج، قشم ایر، آتا، ایرتور و نفت قرار دارند.

ترمینال شماره دو فرودگاه مهرآباد

ترمینال شماره سه

ترمینال شماره سه صرفا مربوط به سفرهای زیارتی بوده و حجاج به این قسمت وارد خواهند شد.

ترمینال شماره چهار

ترمینال شماره چهار یکی از مهم ترین بخش های فرودگاه مهرآباد می باشد، زیرا این ترمینال به منظور خارج شدن از تهران به مقصد تمامی شهرهای ایران بوده و تعاونی شرکت های ماهان، تابان، آسمان، کاسپین، سپاهان و اترک در آن قرار دارد. البته بخش هایی نظیر کافی شاپ، رستوران ها، نمازخانه، سالن انتظار و غیره از سایر امکانات این ترمینال می باشد.

ترمینال شماره چهار فرودگاه مهرآباد

ترمینال شماره پنج

ترمینال شماره پنج، یکی دیگر از ترمینال های فرودگاه مهرآباد بوده که به سفرهای زیارتی و حجاج اختصاص داده شده است. 

ترمینال شماره شش

در صورتی که افراد از سایر شهرهای ایران به مقصد تهران سفر داشته باشند، باید از ترمینال شماره شش استفاده نمایند. 

ترمینال شماره شش فرودگاه مهرآباد

راه های دسترسی به فرودگاه مهرآباد 

مطمئنا یکی از مهم ترین سوالات شما در مورد نحوه دسترسی به فرودگاه مهرآباد است. با توجه به اینکه فرودگاه مهرآباد در شهر وجود دارد، گزینه های شما برای دسترسی به فرودگاه زیاد است.

شما از طریق راه های زیر می توانید به پرواز خود در فرودگاه برسید:

  1. دسترسی به فرودگاه از طریق مترو
  2. استفاده از تاکسی های سواری
  3. استفاده از اتوبوس
  4. دسترسی به فرودگاه با ماشین شخصی

در ادامه به بررسی این راه های می پردازیم و بهترین را برای شما شرح می دهیم.

دسترسی به فرودگاه مهرآباد از طریق مترو

دسترسی به فرودگاه از طریق مترو یکی از محبوب ترین راه ها است. زیرا که مترو بدون ترافیک است و شما می توانید در زمان درست پرواز خود به فرودگاه برسید. اما به شرطی که همه چیز خوب پیش برود و مترو سر ساعت در ایستگاه ها حاضر شود.

خط زرد رنگ یعنی خط 6 مترو تهران که به خط کلاهدوز اکباتان معروف است، از راه های دسترسی به فرودگاه مهرآباد است. شما در هر نقطه ای که از تهران باشید باید به یکی از ایستگاه های خط 6 خود را برسانید. سپس در ایستگاه بیمه پیاده شوید و از خطوط مخصوص فرودگاه استفاده کنید.

اما تصور کنید که شما دارای چمدان و وسایل زیادی هستید. آیا باز هم انتخاب شما مترو است؟

استفاده از تاکسی های سواری برای رسیدن به فرودگاه مهرآباد

یکی دیگر از راه هایی که وجود دارد تا خود را به پروازتان در فرودگاه مهرآباد برسانید، استفاده از تاکسی های سواری است. تنها کافی است تا به نزدیکترین تاکسی رانی مراجعه کنید و از آن ها درخواست تاکسی کنید.

یکی از رایج ترین و راحت ترین تاکسی ها، رزرو تاکسی سواری برای فرودگاه مهرآباد از تاکسی کوروش است. وقتی تاکسی خود را رزرو می کنید، دیگر نیازی ندارید که خودتان به تاکسی رانی مراجعه کنید، بلکه تاکسی ها به درب منزل شما می آیند و بدون معطلی وقت، به سمت فرودگاه حرکت می کنید. تنها کافی است تا زمان دقیق پرواز خود را به مجموعه اطلاع دهید تا ساعت مشخصی برای شما در نظر گرفته شود.

استفاده از تاکسی سواری کوروش تاکسی برای رسیدن به موقع پرواز در فرودگاه مهرآباد

استفاده از اتوبوس برای از راه های دسترسی به فرودگاه مهرآباد

از دیگر راه های دسترسی به فرودگاه مهرآباد در تهران بزرگ، استفاده از اتوبوس ها است. اگر این راه را برای رسیدن به فرودگاه انتخاب می کنید باید حداقل چهار ساعت قبل از پرواز خود حرکت کنید. این زمان با توجه به ساعت پرواز شما و در پیک ترافیک بودن متغیر است و می تواند کم و زیاد شود.

دسترسی به فرودگاه مهرآباد با ماشین شخصی

یکی از راه هایی که می توان برای رسیدن به فرودگاه مهرآباد در نظر داشت، استفاده از ماشین های سواری است. شما می توانید با ماشین شخصی خود به فرودگاه بروید و آن را در پارکینگ پارک نمایید. اما تا روز برگشتتان، هزینه پارکینگ محاسبه می شود. یا می توانید با ماشین یکی از بستگان خود به فرودگاه بروید و دیگر نیازی به پارکینگ نداشته باشید.

توجه داشته باشید که انتخاب وسیله نقلیه شخصی نیز می تواند چالش های خود را داشته باشد. انتخاب ساعت مناسب، مسیر یابی برای دور ماندن از ترافیک از چالش هایی است که با آن روبرو می شوید. در حالی که اگر تاکسی سواری رزرو کنید تمامی این موارد به خوبی توسط راننده بررسی می شود.

نتیجه گیری از آشنایی با فرودگاه مهرآباد

در این مطلب سعی کردیم تا زمینه آشنایی با فرودگاه مهرآباد، تاریخچه آن، موقعیت مکانی آن و انواع ترمینال های آن را برایتان فراهم کنیم. این مطلب کمی مختصرسازی شده و در صورتی که شما به این مبحث علاقه مند هستید، می توانید با مراجعه به فرودگاه و مطالعه کاتالوگ های مخصوص به آن، اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *